Social media kracht: Kom met jouw bedrijf in de huiskamer van je doelgroep
14 februari 2020 

Social media kracht: Kom met jouw bedrijf in de huiskamer van je doelgroep

Social media voor jou laten werken, daar hoef je geen professor voor te zijn. Noch top-fotograaf of videospecialist. Wat dan wel? Nou, ‘gewoon’ een ondernemer die bezig is met zijn of haar klanten. Actief met gastvrijheid en elke dag bezig met het neerzetten van een top dienstverlening en het leveren van de beste producten, gerechten etc. Want, dan ligt de content (wat je op social media plaatst) letterlijk voor het oprapen. Dan kun je met jouw bedrijf de huiskamer van je doelgroep binnenkomen! Als dit niet jouw kracht is, is social media uitbesteden een slimme keuze!

Social media berichten die doelgroepen aanspreken, hoe doe je dat?

Om te weten wat jouw doelgroep(en) aanspreekt, is het nodig om je te verdiepen in de doelgroepen. Wie zijn dat? Wat kenmerkt deze mensen? Waar houden ze (niet) van? Wat spreekt ze aan?

Waar gaan jouw doelgroepen van watertanden? Dat is de content die raakt!

Verdeel dit in een aantal thema’s (content marketing thema’s). Onder deze thema’s vallen onderwerpen, die je linkt aan jouw bedrijf:

  • een kijkje achter de schermen
  • de mensen achter je bedrijf
  • diensten/producten (gerechten bijvoorbeeld)
  • jouw gasten aan het woord en in beeld
  • evenementen
  • acties

Het is essentieel om altijd relevant, waardevol en bij voorkeur interactief te zijn. Social media is niet zenden, maar tweewegcommunicatie. Geef de volgers het idee dat je met ze in gesprek wilt gaan. Dan krijg je meer reacties. Wanneer je in gesprek bent online, creëer je betrokkenheid, interactie én een groter bereik. Niet te vergeten: de drempel is lager, je bent makkelijker bereikbaar!

Nou is het voor veel ondernemers best een last, die social media. In het hoofd van de doelgroepen kruipen. Steeds weer nieuwe berichten moeten verzinnen. Laat staan dat het effect voor de meeste ondernemers een vaag iets is. Wat dan kan gebeuren:

  • Je zet het op een laag pitje
  • Je doet maar wat
  • Je plaatst alleen berichten die erg verkoperig zijn
  • Je laat het door de dochter van een kennis doen
  • Je huurt specialisten in: uitbesteden

Waarom zou je jouw social media uitbesteden?

Het klinkt eng. Jouw social media uitbesteden. Het is helemaal niet eng! Uitbesteden betekent – volgens onze filosofie – niet dat jij geen grip meer hebt op wat er geplaatst wordt. Ook niet, dat je zelf niets meer hoeft te plaatsen. Leads to Bookings is jouw partner in social media marketing. Het gaat dus om samenwerken. Hoe we die samenwerking invullen, bepaal jij.

Door ervaring – en het meten van effect – hebben wij een basis dienstverlening samengesteld. Wist je dat die basis slechts 149,- per maand kost? Je krijgt daar de volgende ondersteuning voor:

  • Doorlopende zichtbaarheid door het gericht adverteren met jouw beste berichten, naar doelgroepen die bij jouw bedrijf passen
  • Doorlopende zichtbaarheid en een groot bereik met ‘storytelling’ advertentie campagnes, ook weer gericht op die mensen die jij wilt bereiken
  • Advertentiecampagne die ervoor zorgt dat mensen zich overtuigen van de aansprekendheid van jouw bedrijf
  • Facebook onderhoud: jouw pagina up-to-date
  • Wekelijks 1 doelgroepgericht bericht op Facebook, passend binnen de aansprekende thema’s als aanvulling op jouw eigen berichten
  • Maandelijks content inspiratie sessie die zorgt dat je geïnspireerd raakt om goede content te plaatsen en samen jouw marketing naar een hoger niveau te tillen
  • Wekelijkse rapportage van alle activiteiten en de effecten

Enkele voorbeelden hiervan:

Je ziet, je krijgt zo echt waar voor je geld. Het voelt als een eigen marketing afdeling voor jouw bedrijf. Plaats je zelf nog bijvoorbeeld twee Facebook berichten, dan zit het helemaal goed met jouw zichtbaarheid en creëren we een situatie die zorgt dat mensen graag naar jouw zaak komen. Je bereikt jouw doelgroepen in hun eigen huiskamer. Wat je plaatst, wordt gewaardeerd en zo wordt de olievlek rond jouw bedrijf uitgebreid. Je krijgt meer boekingen online, maar merkt ook dat er meer mensen zomaar binnenlopen. Ideaal!

Welke diensten kun je nog meer kiezen?

Jij bepaalt hoe het pakket er verder uit ziet. Een maandelijkse e-mail campagne, 1 of twee keer per maand een actiematige advertentie campagne, campagnes rond het thema ‘reviews’, jij bepaalt het.

Klinkt dit interessant?

Als je na het lezen van dit artikel van mening bent dat social media uitbesteden wel eens bij jouw bedrijf zou kunnen passen, bekijk dan hier de mogelijkheden nog eens verder, of neem contact met ons op. Wij houden van de persoonlijke aanpak namelijk, jij ook? Klik dan hier om contact op te nemen, of stuur ons een whatsapp bericht (+31-621130890).

Over de schrijver
Reactie plaatsen