Haal meer gasten uit recensies, deel 2!

Haal meer gasten uit recensies, deel 2!

3 manieren waarop je met goede recensies je zaak kunt vullen met nieuwe gasten!

Ik geloof erin dat jouw klanten de beste marketing medewerkers zijn die je hebt. In mijn vorige blog heb ik uitgelegd waarom goede recensies belangrijk zijn en hoe je aan meer recensies kunt komen. Ik ben benieuwd welke tips jij hebt ingezet en met welk resultaat! Nu gaan we kijken hoe je meer gasten kunt binnenhalen met goede recensies van andere gasten!

Okay, je hebt een groeiend aantal goede recensies en wat nu?

Ik zal drie manieren uitleggen waarop je met goede recensies je zaak kunt vullen met nieuwe gasten. Je kunt namelijk gerust de recensies laten voor wat ze zijn. Je verzameld ze en reageert erop, maar verder doe je er niks mee. Mensen die toevallig op jouw pagina’s komen zullen de recensies lezen en misschien getriggerd worden om eens bij jouw zaak langs te komen. Maarrrr hier zit een maartje bij, want de recensies zullen alleen gelezen worden door mensen die op jouw pagina komen. Hoe zit het dan met de mensen die jouw zaak nog niet kennen? Bij die mensen die jouw zaak nog niet kennen liggen namelijk grote kansen, maar hoe bereik je deze mensen?

Voordat we aan de slag gaan met het gebruiken van recensies is het handig om te bepalen wanneer een recensie geschikt is om te gebruiken. Onderstaande recensie is voorbeeld van een geschikte recensie. De auteur raadt het restaurant aan, geeft leuke feedback en er is een foto toegevoegd! Dit maakt het net wat leuker om te lezen.

Ga zelf opzoek naar een soortgelijke recensie voor jouw zaak en dan gaan we verder!

Ik geef jullie 3 opties om doelgerichter mensen te bereiken met goede recensies, waarbij het doel natuurlijk is dat deze mensen jouw zaak ook eens komen bezoeken.

1. Analyseren en implementatie van woorden

En nu denk je vast en zeker, huh? wat? We willen de recensies optimaal gebruiken dus we gaan eerst de recensies analyseren. Wat zeggen gasten over jouw zaak en welke woorden gebruiken ze om jouw zaak te omschrijven. Bij het analyseren van recensies ga je objectief kijken welke woorden gasten noemen bij het beoordelen van jouw zaak. Door dit voor een groot aantal recensies te doen ga je patronen ontdekken. Je gaat zien dat verschillende marketingdoelgroepen verschillende woorden gebruiken om jouw zaak te omschrijven. De kunst is om deze analyse uit te voeren en de resultaten vervolgens ook te verwerken. Je maakt een lijstje van de meest gebruikte woorden per doelgroep. Deze woorden ga je vervolgens gebruiken in nieuwe content die jij maakt. Hierdoor gebruik je de woorden die de doelgroep ook gebruikt.

Sidenote: je zult soms verbaasd zijn als je vergelijkt welke woorden jij gebruikt om jouw zaak te omschrijven en welke woorden gasten gebruiken. Lees maar eens door jouw recensies heen, ik ben benieuwd of je verrast wordt!

 

2. Organisch gebruiken

Je kunt mensen blijven aansporen om recensies te schrijven. Op het moment dat je een leuke recensie krijgt die het delen waard is, dan deel je deze op jouw social media kanalen. Je bedankt de auteur van de recensies voor de leuke recensie en je deelt het op jouw pagina. Je tagt de persoon die de recensie heeft geschreven in het bericht en je vraagt deze persoon het bericht ook te delen. Op deze manier kun je op een organische manier mensen bereiken die jouw zaak nog niet kennen. Je maakt dan gebruik van het netwerk van de auteur van de recensie. Dit is handig, want het netwerk van de auteur zal de recensie van de auteur ook als betrouwbaar beschouwen. Onderstaande afbeelding geeft weer hoe dit werkt! Hiermee zul je dus op een organische manier meer naamsbekendheid krijgen.

 

3. Adverteren

Om het bereik van een goede recensie te vergroten t.o.v. het organisch gebruiken van de recensie kun je gaan adverteren. Je gaat het organische proces versnellen door tegen betaling jouw bericht aan meer mensen te laten zien. Het voordeel hiervan is dat je meer mensen zult bereiken in een kortere tijd, waardoor je sneller kunt groeien. Daarnaast zal je ook mensen bereiken buiten jullie huidige netwerk. Dit draagt dan uiteraard bij aan het vergroten van de naamsbekendheid van jouw zaak. Door advertenties op de juiste doelgroepen te richten, met de juiste afbeelding en tekst (zie punt 1) ga je veel meer bereiken in een kortere periode. Met advertenties richt je je vooral op de onderste twee groepen mensen van de piramide.

Maak dus dankbaar gebruik van de recensies die je krijgt, want ze zijn goud waard! Door ze op de bovenstaande manieren in te zetten zul je vanzelf merken dat je meer gasten in jouw zaak zult mogen ontvangen!

P.S. Denk jij dat je meer online reserveringen zou kunnen krijgen, maar wilt het niet echt vlotten? Let me know! Dan ga ik naar jouw online kanalen kijken en krijg je van mij GRATIS enkele tips, specifiek voor jouw zaak! Dus twijfel niet langer en krijg gratis tips. Wat heb je te verliezen?

Let me know via luuk@leadstobookings.nl of 0642485898

Over de schrijver
Reactie plaatsen